De pessimist of de realist

Versterk uw qlantrelaties

De pessimist of de realist

Het gaat ons weer voor de wind. De economie kent hoogtijdagen, of het nu gaat om de huizenprijzen, de import en export, de werkloosheid of het consumentenvertrouwen. En daar plukken we de vruchten van!

Op veel vlakken overstijgt de vraag het aanbod en worden middelen optimaal ingezet om aan deze vraag te voldoen. Bedrijven krijgen weer ‘vet op de botten’ en kunnen vrij reactief reageren op de vragen uit de markt.

Hoe anders was dat ruim 10 jaar geleden. In de zomer van 2007 stonden we aan de vooravond van de kredietcrisis. We stonden aan de vooravond zonder dat we ons dat realiseerden. In het najaar van 2008 waren de tekenen bijzonder duidelijk. Ingrijpen bij centrale banken was nodig en rentes werden verlaagd om de economische groei te stimuleren. Pas in 2011 konden we spreken van herstel.

Het zijn de grillen van de conjunctuur die reeds in vele wetenschappelijke artikelen zijn beschreven…

Hebben we er van geleerd? In Europa is de rente nog steeds laag dus dat instrument staat niet tot onze beschikking om investeringen aan te wakkeren bij een volgende neergang. Maar wat hebben we er als bedrijf van geleerd?

Als we de conjunctuur mogen geloven komt er vroeg of laat weer een neergang. Is uw bedrijf op dat moment in staat om te schakelen van ‘reactieve benadering’ naar ‘proactieve benadering’? Weet u wie uw klant is en waar uw potentiële klant zich bevindt?

Qlanten houdt zich dagelijks bezig met deze vraagstukken en stelt bedrijven in staat om in een vroeg stadium inzichtelijk te krijgen wie haar (potentiële) klant is. Waar klanten vroeger in beeld kwamen bij het initiële contact met het bedrijf, heeft een klant nu veel meer informatie beschikbaar en zal de klant al in de oriëntatiefase in beeld moeten komen.

Qlanten biedt software die u in staat stelt de potentiële klant te identificeren. Mocht het aanbod de vraag overtreffen, dan is het goed te weten wie frequent uw website bezoekt en wie lange tijd een bepaalde dienst of product heeft bekeken. Wij noemen dit ‘sales qualified leads’, potentiële klanten die reeds interesse hebben getoond en waarbij de kans van verkoop aanzienlijk hoger ligt dan bij telefonische verkoop met koude acquisitie.

Wilt u weten op welke manier Qlanten u kan helpen om deze inzichten te vergaren? Neem contact op om vrijblijvend informatie te ontvangen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *