Processen

Versterk uw qlantrelaties

Processen

Mensen, processen en technologie spelen een cruciale rol bij het neerzetten van een sterk merk en het versterken van de klantrelaties. Door de toenemende rol van technologie spreken we van een digitale transformatie. (Harold Leavitt’s paper “Applied Organization Change in Industry” (1964))
Bij Qlanten zijn we pragmatisch ingesteld. We willen u helpen om op korte termijn uw klantrelaties te versterken. Ook in onze aanpak kijken we breder dan alleen naar technologie.
Bij Qlanten geloven we in optimalisatie van de waardeketen door de focus op Mensen, Processen en Technologie. Door niet de technologie, maar de mensen en het ideale end-to-end proces als basis te kiezen, zorgen we voor bruikbare processen die optimaal ondersteund worden door passende technologie. Door niet de technologie, maar de mensen en het ideale end-to-end proces als basis te kiezen, zorgen we voor bruikbare processen die optimaal ondersteund worden door passende technologie.

Een CRM-systeem moet zich aanpassen aan de processen van een bedrijf, niet andersom!

Wanneer de juiste mensen betrokken zijn, wordt het ideale end-to-end proces in beeld gebracht. Een proces is niets meer dan een reeks aan acties, stappen en beslissingen om een gewenst resultaat te bereiken. Welke processen liggen aan de basis van succes en hoe dragen de mensen en technologie hieraan bij? Welke variaties en uitzonderingen komen hierbij naar voren?

Elke persoon, elk teams en elke afdeling kent gestandaardiseerde processen. Bij Qlanten proberen we de processen zelfs afdeling overstijgend te laten aansluiten. Daarmee weet je niet alleen welke resultaten jouw stappen hebben, maar is ook de input en output van andere gedefinieerd.

Waar processen en mensen samenkomen spreken we van aanpassen. Eén persoon met een gestructureerde aanpak kan meer bereiken dan tien personen zonder structuur. Uiteindelijk moet de mens de processen uitvoeren en de technologie gebruiken. Processen ondersteunen mensen bij het uitvoeren van hun werk en zorgen dat het wiel niet opnieuw hoeft te worden uitgevonden. Processen definiëren en standaardiseren werk.

Waar processen en technologie samenkomen spreken we van automatiseren. Repetitieve handelingen, foutgevoelige stappen en tijdverslindende acties kunnen door (slimme) technologie geëlimineerd worden zodat de werknemer zich kan focussen op de stappen die menselijke interactie vereisen.